Atölye İncele

Hızlı Ara

Medya - Sanat Blog
Çarşamba, 01 May 2019 17:50

silll

Yazan

Bu e-Posta adresi istenmeyen posta engelleyicileri tarafından korunuyor. Görüntülemek için JavaScript etkinleştirilmelidir.

Sayfamızı İlk Paylaşan Sen Ol

Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn
Salı, 22 Ekim 2013 14:45

Fotoğraf Çekim Teknikleri

Yazan

Thumbnail image

Sonuç olarak Disiplin Temelli Sanat Eğitimi yönteminin ulusal bir programla Amerika Bileşik Devletlerinde uygulandığı ve sonuçlarının halen araştırıldığı ve tartışıldığı görülmektedir. Araştırmaların sonuçları incelendiğinde Amerika da’ ki eğitim sisteminde Görsel Sanatlar Eğitimi(Resim-İş) derslerine ayrılan sürenin Türkiye’nin üç katı olduğuna, okul ortamındaki fiziki koşulların, öğretmen yeterliklerinin ve mali desteğin programın gereklerini karşılayacak biçimde düzenlendiği dikkat çekmektedir. Yöntemin işlerliğinin sürdürebilmesi için okullarda ve müf-redatta gereken koşullar oluşturulmalıdır. Ancak varolan sistemde kullanılan görsel sanatlar eğitimi yöntemlerinin süresini doldurduğu, bu yöntemin genç sanat eğitimcileri tarafından hemen kabul görmesinden anlaşılmaktadır.

Ancak eski dirençlerin varlığı da göz ardı edilemez. Genç görsel sanat eğitimcileri 1997 yılından beri Disiplin Temelli Sanat Eğitimi yöntemini alana hakim olmada ve sanatın gerekliliğini savunmada ellerinde bir kalkan olarak taşımaktadırlar. Özellikle bilinçli olarak sistemleştirilen yeni yöntemde öğretmenler neyi, niçin, nasıl ve ne zaman yapacak-larına ilişkin bilimsel bilgiye sahiptirler. Eski uygulamalar için bu temelden söz etmemiz olanaksızdır.

Thumbnail imageKomik FotoğraflarThumbnail imageKomik FotoğraflarThumbnail imageKomik Fotoğraflar

Sayfamızı İlk Paylaşan Sen Ol

Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn
Salı, 22 Ekim 2013 14:44

Fotoğraflarda Poz Vermeler

Yazan

Thumbnail image

Sanat alanında öğrencilerin uygulama yapmalarının bir çok yolu bulunabilir. Öğrencilerin psikomotor gelişimlerini sağlamak tek amaç olmamalıdır. Özel-likle öğrencilere görsel not alma yöntemleri öğretilmelidir. Bir eskiz defteri onlara yardımcı olabilir. Ana kavramları izleyen konularda, her konunun içerisinde sunulacak aktiviteler önceden öğrenciye verilebilir. Böylece bir sonraki ders aktivitesine hazırlanmak için gereken zamanı bulabilirler. Uygulama alanı sanat eğitiminde bilgi temelli olarak gelişmelidir. Bu dört disiplinden üçünün(estetik,sanat tarihi ve eleştiri) çocuğun neyi nasıl yapacağına ilişkin bilgi kazanmasını ve konuyla ilgili yeni ve farklı düşünmesini sağladığı savunulmaktadır. Açıkçası, çocuklar tüm derslerde bazı konuları eserlerinde yada akıllarında tutma eylemleri ile geçirirler ancak bunların az bir kısmında düşünme eylemi gerçekleştirmektedirler. Bazı eğitimciler görsel sanatlar dersi müfredatının, çocukları daha çok çabayla düşünmeye ittiğini ve bu konuda en basit araçları sunanlardan birisi olduğunu gördüğünde şaşırmışlardır.

Thumbnail imagePoz VerenlerThumbnail imagePoz VerenlerThumbnail imagePoz Verenler

Sayfamızı İlk Paylaşan Sen Ol

Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn
Çarşamba, 06 Nisan 2011 16:38

Fotograf Gezisi

Yazan

Thumbnail image

Telefon    : 0322 459 37 37
Cep          : 0543 763 45 49
Cep          : 0537 281 97 97

Ancak öğretim stratejileri açısından bu yöntemlerin değerlendirilmesi gerekmektedir. Görsel sanatlar eğitimi alanında kullanılan öğretim yöntemleri diğer alanlarda olduğu gibi konu alanlarının neler olabileceği, öğrenilmesi gerekli bilginin nasıl aktarılacağı, kullanılacak eğitim teknolojilerinin nasıl yapılandırılacağını içerir.

Özellikle teknik özelliklere göre uygulanan yöntemlere baktığımızda, derste kullanılacak malzemenin öğrenci önünde uygulayarak, yaparak öğrenme, söylev şeklinde sunma, konuyu ve olayı örneklerle gösterme biçiminde değişik yöntemlerle oluşturulması önerilmektedir. Ayrıca bu konuda bilgisayar destekli eğitim modelinden faydalanılabileceği vurgulanmaktadır.

Thumbnail imageAdana FotoğrafçılıkThumbnail imageAdana FotoğrafçılıkThumbnail imageAdana FotoğrafçılıkThumbnail imageAdana Fotoğrafçılık

Sayfamızı İlk Paylaşan Sen Ol

Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn
Çarşamba, 15 Haziran 2011 22:51

Heykel Sergileri ve Sanat Günleri

Yazan

Thumbnail image

Ressam, desen yoluyla tabiatı inceler, desen yoluyla onu yorumlar. Bu incelemede, yorumlamada kullanılan tek araç, çizgidir. Eşyanın sınırlarını gösteren, oturtan ve tespit eden bu çıplak çizgi; tek başına, başka biçim güzelliğini, kıvraklığını, hareketini, çeşitli anlamları içinde canlandırmaya yeter. Sanat tarihine baktığımız zaman, eski Mısırlıların, Yunanlıların, Çinlilerin, Gotiklerin ve Doğu sanatçılarının bu tek çizgiyle ne kadar şaşılacak çeşitte düzenlemeler bulduklarını, ne kadar sanat harikaları meydana getirdiklerini görürüz”

Thumbnail imageThumbnail imageThumbnail image

Sayfamızı İlk Paylaşan Sen Ol

Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn
Pazartesi, 30 Ocak 2012 17:25

Sezgin Shola'yla Heykel Dersleri

Yazan

Thumbnail image

Alman ruhunun ve Alman gücünün birer «timsali»dir. Bu anlamda, Nazi sanatına, tarihte bir eşi gerçekten görülmemiş biçimde, «tümel sanat», «toplumsal mitos» sanatı, «kült sanatı», yani «siyasal Nazi dini sanatı» ya da «tipik çoğunluk sanatı» diyebiliriz. Gerçekten de Hitter'in bütün amacı, gerek geleceği çağları kendinde içerecek, gerek geleceği kendinden başlatacak biçimde, «tarih üstü» bir çığır yaratmak olmuştur sanatta. Bu tarih üstü «Nazi çığırı» sanatı, tüm toplumda vazedilecek, tüm kültürle örtüşecek bir sanattı. Bu nedenle, Hitler, sanatı, yalnız tikel sanatlar olarak değil, ama tüm bir toplumsal kültür biçimi olarak görmüş; evlerden açık alanlara, çevre Yolları’ndan fabrikalara, kentlerden kırsal alanlara kadar tüm toplumsal coğrafyayı «Nazi estetiği»nce dönüşüme uğratmaya, yeniden biçimlendirmeye çalışmıştır. Tüm sokak, cadde ve kentler, tüm kamu yapıları, karayolları, köprüler, vs. «Nazi otoritesi egemenliğinin gücünü gösterecek biçimde düzenlenmiştir. Onun için, Nazi sanatı ve estetiği dendiğinde, bundan, öncelikle tüm bir toplumsal coğrafyanın çevre düzenini anlamak gerekir.

Thumbnail imageThumbnail imageThumbnail image

Sayfamızı İlk Paylaşan Sen Ol

Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn
Çarşamba, 14 Ağustos 2013 15:11

Heykel Sanatı Atölyeleri Çizim Kursları

Yazan

Thumbnail image

Eğer bu sanatsal-estetik ideal, toplumun gereksinmesiyle uygunluk içindeyse, toplumsal gelişmenin gereksinimlerine karşılık veriyorsa, sanatta yenilik olarak kendini gerçekleştirir. Ne var ki, toplumsal gelişme içinde, eski sanat sal estetik idealler ve kültürel değerler ile yeni estetik amaçlar, değerler ve idealler arasında bir çatışma vardır ve bu çatışma toplumlarda sanatsal gelişmenin itici gücünü oluşturur. Bu nedenle, gelişme içinde yer alan her gerçek yenilik, eski'nin yaratıcı bir şekilde dönüşüme uğramasını; eski ise, kurulu değerlerin değişmeden sürmesini ister. Böylelikle, bir yanda gelenekçi, gerici ve tutucu, öbür yanda yenilikçi, ilerici ve özgürlükçü görüş ve güçler arasında bir çatışma yer alır. Sanatta yenilikçi, ilerici düşünce ve değerlerin eski karşısında etkisini genişleterek egemenlik kazanması sonucu sanatsal gelişmede bir ilerleme görülür ki, bu ilerleme, yukarda da açıklandığı gibi, üretim tarzına bağlı olarak toplumun gelişmesiyle, değil uygunluk, hatta tam bir çelişki içinde olabilir. (Örneğin, gerek 18. yüzyıl Almancası; gerekse «toplumsal bilinçlenmenin, toplumsal gelişmeyi aştığı» 1960-1970'ler Türkiyeci, sanatsal gelişme ile toplumsal gelişmenin böylesine çelişki içinde olduğu dönemlerdir). Bu nedenle, geri ya da çarpık üretim tarzına dayalı toplumlarda ileri, gerçekten yeni sanatsal-estetik ideallere amaçlara ve onun anlatımı olan sanatsal yaratımlara rastlanabilmesi, sanatsal gelişme ile toplumsal gelişme arasındaki göreceli bağıntının doğal bir sonucudur.

Thumbnail imageThumbnail imageThumbnail imageThumbnail imageThumbnail imageThumbnail imageThumbnail image

Sayfamızı İlk Paylaşan Sen Ol

Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn
Pazartesi, 21 Nisan 2014 11:08

Köpek Çizimleri

Yazan

Thumbnail image

Kitle iletişim araçları içinde popüler kültürü en fazla yayan, onu en hızlı ve en etkin sunan araç kuşkusuz televizyondur. Televizyon popüler kültür ürünlerini izleyicinin düş dünyasına sokar ve onda bir kaçış ve doyum hissi yaratır. Bireyin benliğini besler; egosunu tatmin eder. Çalışmanın bu bölümünde, yukarıda bahsettiğimiz noktalardan yola çıkarak öncelikle bir kitle iletişim aracı olarak televizyon ele alınarak; popüler kültür ve televizyon ilişkisi-etkileşimi televizyonda kullanılan görüntü ve söylem doğrultusunda değerlendirilmeye çalışılacaktır.

Thumbnail imageThumbnail imageThumbnail image

Sayfamızı İlk Paylaşan Sen Ol

Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn
Pazartesi, 21 Nisan 2014 11:03

Resim Dersleri ve Sanat Eğitim Kurumları

Yazan

Thumbnail image

Ayaklar Bacaklarda Detay

1. Sıkça kullandığınız bir görünüm olmasa da ayakları alttan çizmeyi öğrenmeniz gerekecek. Bu perspektiften bakıldığında ayak parmaklarıyla ayak tabanı arasındaki ilişki çok farklı.

2.Karmaşık bir eklem olan ve bacak yapısından önemli bir yere sahip olan dizi yakından incelemeniz gerekecek. Aslında oldukça dikkat çekici bir şekle sahip olan dizleri çizmek, örneğimizde olduğu gibi, öznenin diz kapağı açık olarak gösterildiği zaman, çok eğlenceli olabilir.

3.Daha önce 125. sayfada gördüğümüz gibi bacakları tanımlayan unsur kasların ne kadar iyi betimlendiğidir. Bu çizimlerde bacak kasları çok açık şekilde tasvir edilmiş.

Bacağın ayakla birleştiği nokta yeni başlayanlar için sorunlu bir bölge olabilir ve diğer bütün kısımları mükemmel olan bir çizimi berbat hâle getirebilir. Ayak bileğiyle ayağın üst kısmı arasındaki ilişkiye özellikle dikkat edin ve bu ilişkiyi bolca çizin.

Thumbnail imageThumbnail imageThumbnail imageThumbnail imageThumbnail image

Sayfamızı İlk Paylaşan Sen Ol

Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn
Pazartesi, 21 Nisan 2014 10:59

Karakalem Dünyası

Yazan

Thumbnail image

Sanat yapıtlarını çözümlemek için değişik yollar kullanılır. Bir resmin fiziksel ögelerini ele alarak yapılan bir incelemede beş önemli ögeyle karşı karşıya kalınır. Bunlar çizgi, ışık-gölge, kompozisyon, mekân ve renktir. Desen çalışmalarında da aynı ögeler önemini korumaktadır. Desen her ne kadar renksiz resimler olarak algılansa da renkli desenler de çalışmak mümkündür. Örneğin; Degas desenlerini renkli çalışmayı tercih etmiştir (Görsel 76). Çizgi, kompozisyon, ışık-gölge ve mekân desenin sınırlarını belirleyerek bir uyum içinde düzenlenmesini gerektirir. Kompozisyonun düzenlenmesi ışık-gölge ile beraber sağlanır. Işık-gölge nesnemekân ilişkisini sağlamada önemlidir. Estetik elemanların düzeni sanatçının özgünlüğü ve yaratıcılığı ile anlam kazanır. Sanat tarihi sürecinde de bu elemanlar farklı değerlendirilerek kompozisyonlar oluşturulmuştur. Bu elemanların farklı yaklaşımlarla bir araya getirilmesi sanatta üslupların oluşmasına neden olmuştur. Bu farklılıklar sanat dönemlerinin ya da akımlarının biçimsel yönden ayırt edilmesini de sağlamıştır.

Michelangelo'nun Adem'i sanatçının üstün anatomi bilgisini; güçlü erillikle zarafeti ve güzelliği birleştiren, son derece iyi bir şekilde dengelenmiş bir eserde gösteriyor. Sanatçının çizimlerini ve heykellerini dikkatli bir şekilde incelerseniz, insan figürünün yapısı hakkında daha fazla bilgiye sahip olursunuz. Michelangelo çizimlerinde kas sistemini göstermekten hoşlanıyordu; bu nedenle hatlar belirgin ve kolayca kopyalanabilir nitelikte. Sanatçının eserlerini inceleme ve birinci elde kopyalama fırsatınız yoksa, bu eserlerin fotoğraflarını edinin ve fotoğraflar üzerinden çalışın.

Thumbnail imageThumbnail imageThumbnail imageThumbnail imageThumbnail image

Sayfamızı İlk Paylaşan Sen Ol

Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn
Sayfa 1 / 182
Full Reviw on best bokmaker - Ladbrokes Ladbrokes full information

Insan ne kadar büyük ruhlu olursa, aşkı o kadar derin bir şekilde duyar.
Leonardo da Vinci

Downlaod Premium Themes