Atölye İncele

Hızlı Ara

Adana da Heykel Siparişi Ver

Thumbnail image

Hiç kuşkusuz, bütün bunlar arasındaki karşılıklı etkileşmeler temelde toplumsal pratiğe bağlı olduğu kadar, yine sonunda onunla belirlenen felsefi görüşe de bağlıdır. Çünkü tüm bu alanlarda elde edilen genellendirme ve ortaya konan yöntemler, modelist burjuva estetik içinde değerlendirilebileceği gibi, maddeci estetik içinde de değerlendirilebilir; nitekim de öyle yapılmaktadır. Bugün, söz gelişi, yeni-pozitivist yapısalcı göstergebilim ve dilbilim olduğu kadar, maddeci göstergebilim ve dilbilim ya da yeni-kantçı simge kuramı olduğu gibi, maddeci simge kuramı da vardır . Bu nedenle, estetikte, daha başından bu yana, gerek estetiğin uzun süre bütünlükle felsefe içinde yer almasından, gerek bugün de estetik biliminin felsefi bir disiplin olarak da sayılmasından ötürü, burjuva görüşlerle maddeci görüşler arasında sürekli karşıtlıklar doğmuştur.

Thumbnail imageThumbnail imageThumbnail imageThumbnail image

Adana Heykelcilik

Thumbnail image

Öte yandan, bilimsel maddeci estetikte, estetiksel olan ile sanatsal olanın birbirinden ayrılmayacağı, estetiğin bu ikisini birden içerdiği görüşü ağır basan bir yönelim olarak ortaya çıkmıştır. Örneğin, Sovyet estetikçi I. Maza, genel bir kuram ya da bilim olarak estetiğin yalnız sanatı, daha doğrusu sanatsal kültürü değil, bir bütün olarak estetiksel kültürü içerdiğini söylemektedir . J. Borev, estetiği dünyayı güzelliğin yasalarına göre özümlemenin, estetiksel özümlemenin en yüksek biçimi olarak, sanatta dünyanın imgesel olarak verilişinin en genel ilkeleri olarak tanımlarken , M. Kağan da estetiği gerçekliğin estetiksel olarak özümlenişinin, sanatsal kültürün genel gelişme yasallıklarının bilimi olarak tanımlamaktadır.

Thumbnail imageThumbnail imageThumbnail imageThumbnail imageThumbnail image

Adanada Heykel

Sezgin Shola ile Heykel Dersleri Başladı

Thumbnail image

Görüldüğü gibi, estetik bilimi, bir yandan sanata özgü estetiksel olanı genellendirerek; öte yandan, estetiksel olanı tüm kültürel süreçlere, üretimsel maddi-pratik sisteme yayarak, hem kendi tanımı, hem de kendi ana konusu ve nesnesi açısından değişime uğramıştır. Böyle olmakla birlikte, burada ilginç çelişkin bir durum da, yulardaki birçok tanımdan da görüleceği gibi, estetiği estetiksel olanla, yani yine kendisiyle açıklama durumudur. Oysa, nedir estetiksel olan, onun karşılığının açıklanması, belirlenmesi gerekmektedir. Ancak sorunun bu yanı açıklığa kavuştuktan sonra, yukarıdaki genel sonuçlandırmayı benimseyebiliriz. Hiç kuşkusuz, birçok estetikçi bu açmazdan kurtulmaya çalışarak, estetiksel olanı tanımlama yoluna gitmiştir. Genel eğilim, estetiksel olanı güzel olanla açıklamak, estetiği güzelliğin bilimi olarak tanımlamak olmakla birlikte, bu konuda tam bir görüş birliği yoktur. Ancak, hem sanat içi, hem de sanat dışı estetiksel olanı açıklayabilmek için yalnız «güzellik» kavramı yetmemektedir. Nitekim M. Kağan, güzel olanın yanı sıra, çirkin, yüce, bayağı, trajik ve komik olandan da söz ederek, estetiksel olanı açıklamaktadır

Thumbnail imageThumbnail imageThumbnail imageThumbnail image

Full Reviw on best bokmaker - Ladbrokes Ladbrokes full information

İnsanın özgürlüğü, kendisine yapılanlara karşı takındığı tavırda gizlidir.
Jean Paul Sartre

Downlaod Premium Themes